tirsdag 8. mars 2011

Skal/skal ikke, eller vil/vil ikke?


Jeg hadde i går en liten diskusjon med klassen om bruk av blogg i undervisningen. Ikke overraskende var de ikke spesielt positive innstilt til dette, og et av argumentene var "jeg er i grunnen fornøyd med It's Learning, jeg".
Så der står jeg med min oppgave som går ut på praktisk bruk av blogg, men er ikke sikker på hva dette egentlig innebærer for min studieretning. Jeg vet at klassen bruker blogg i norsk-undervisning, men har en følelse av at dette er tung materie også for språklæreren. Hvordan er det med andre lærere? Hopper klassene inn i blogguniverset med jubel av typen "Yeeees, dette har vi ventet på!", eller er de som min gruppe mere avvisende eller avventende? Personlig har jeg noe mere tro på bruk av Wiki i en aller annen form.

2 kommentarer:

  1. Jeg tenkte å prøve begge deler, om en uke kan fortelle ka elevene sa, korsen de tok det imot. (hjemme med baby siste uke)

    SvarSlett
  2. Elevene mine i media 1 bruker fagblogg. Til å begynne med var de usikre på hvordan de skulle bruke dem. Mange hadde hatt blogger som de hadde lagt ned fordi de ikke hadde noe vesentlig å skrive om. Men de opplevde snart at bloggen hjalp dem til å reflektere sjølstendig rundt fag- og skolespørsmål. Men det var heilt avgjørende at jeg var inne til å begynne med og fulgte opp med kommentarer i boksen og muntlig til hver enkelt.

    SvarSlett